Wednesday, November 2, 2011

|| Ya Allah, tabahkan hatiku ||

Sesungguhnya yang baik itu datang dari mu, dan yang buruk itu datang dari aku..

Kesabaran jak yang aku mampu pujok hatiku nektok.. betapa berat dugaan yang datang.. aku sik maok memanjangkan benda tok.. tapi nampaknya hati sama - sama keras.. susah aku mok duga.. mungkin nya udah temu kebahagiaan kat luar cnun.. tanpa aku.. siapa tauk kan? 

Lately, kmk duak jarang bercakap, berhubung guna phone pun xda.. dahya aku terasa hati gilak ngan nya.. kenak dolok aku selalu dipujuk, tapi nektok.. sik sama.. aku embak hala hati ku empun.. mungkin Allah tengah menduga aku.. sik hal... 

Tapi, aku hairan.. selalu tengah hari aku kan balit umah nya untuk makan tengah hari.. tapi nektok nya terus masuk bilit tido.. then aku terkapak - kapak.. mok makan, aku kat umah orang.. sungguh pun aku tunang nya.. aku sik brani nak merugak dapo umah nya sesuka hati.. terpaksa la aku nahan lapa.. sedangkan nya kenyang? entah apa perasaannya oh.. nektok aku makin jaoh dari nya.. semua sik sama kedak dolok gik..

Biarlah masa yang menentukan semua nya.. aku redha.. aku akan cuba bersabar.. Ya Allah.. kalau bukan aku ditakdirkan untuknya, kuatkanlah hatiku.. tapi, kalau aku ditakdirkan untuknya.. tunjukkanlah jalan yang sepatutnyaa... 

Mak, milik mak aku dah ambik.. aku mintak maaf banyak - banyak sebab buat kedakya.. masa ya aku sik mampu.. kehidupan dolok ngan nektok sik sama.. aku sik tauk siney aku mok tuju.. mudahan Allah bukak pintu hati aku.. InsyaAllah..

Sesungguhnya, xda tempat lain aku berserah melainkan denganmu Ya Allah..

No comments:

Post a Comment